måndag 27 oktober 2008

Jag vill ha läsk! Jag vill ha..en..katt!

Nu blir det verkligen ingen läsk...

2 Juni

Nu har det hänt så mycket sen sist att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Det har varit mycket fest, mycket jobb och mycket sol. Sen var det ju 17 mai för ett tag sen. Själva nationaldagen var en besvikelse. Stod på jobbet från 8 i regn och rusk och iskyla. Inte blev det något vidare drag när solen tittade fram heller. Desto bättre blev det efter stängning. Det var fest för alla akerrestauranger på Salong 10, inte illa. Stämningen var på topp, och efteråt bar det av till Barbera och sen efterfest hos Robin. Alex, brorsan och Sandra var ju här och hälsade på också, men tyvärr hann jag inte träffa någon av dem speciellt mycket.

Jag och Hasse B har varit ute på vårt första riktiga äventyr. Vi tåg tunnelbanan hela vägen upp till Holmenkollen bara för att susa ner för hela den långa backen. Det gick fort. Någon sa en gång att hennes största intresse var att cykla i nerförsbackar, förståndigt.

Nu har ju solen tittat fram också, det är sjukt varmt och min bondbränna blir vackrare för var dag. Det har blivit en del grillning i diverse parker, karusellåkning och öl. Dessutom har jag och Anders hittat och sparat världens finaste gröna plaströr och jag och Maria har hittat och ätit världens bästa och billigaste kebab. Lycka!

Nu har jag precis beställt en kamera också, inte en dag för tidigt, så snart ska ni få se lite bevis på hur bra jag har det!

Ikväll är jag för en gångs skull hemma och umgås med mina roomies. Bangade allt vad grillning och öldrickning hette till fördel för en lugn kväll hemma i Smestad. En till snubbe har flyttat in nu, och i juni kommer Cissis syster också, så då blir vi 7 som ska samsas om lägenheten. Det kan bli spännande. Men billigt.

Ibland saknar jag att ha ett djur i min omgivning. Din mamma räknas inte riktigt, när man vet att där hemma i skogen finns de två finaste djuren i världen (inte mamma och pappa, höhö)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar