måndag 27 oktober 2008

Hans-Bertil & jag

16 Maj

Nu var det ett tag sen jag skrev här, har varit minst sagt hektiskt på och efter jobbet... men kul har jag haft om inte annat =) Bland annat hade vi vår lära-känna-varandra-personalfest med jobbet i tisdags. Vi höll till på Barbera, efter en riktigt grym förfest med grillning på tvillingarnas balkong.

Sen var det ju det här med cykel. Jag har för länge sen insett att jag inte kommer överleva sommaren utan en cykel, eftersom jag då skulle vara tvungen att ta taxi hem var och varannan kväll. I söndags tog jag mig därför av till andra sidan av stan där jag köpte mig en skrothög för 1000 spänn. Jag insåg väl att det inte direkt var något kap, men alla andra cyklar jag ringt på var sålda för länge sen. I tisdags lämnade jag in åbäket på en sykkelverkstad, och mannen där blev helt förälskad i den. Om det var något det var var det ett kap,enligt honom. Och Ylvas coola cykel var en skithög. yes. När cykeln dagen efter var lagad och klar blev det målning hemma hos Ylva. Hans-Bertil och Järmund är nu de vackraste och coolaste cyklar Oslo ( och kanske hela världen) har skådat. Bilder kommer så småningom. Cykelsnubben skulle dock aldrig förlåta mig om han fick se vad jag gjort med hans älskade. VI har idag åkt runt och visat våra cyklar för alla vi kunnat hitta. Visst är de imponerade, men kanske inte riktigt fullt så avgudande som vi skulle vilja. Nåväl, somliga förstår sig inte på konst.

Efter vårt skrytande blev det ojobb, öl, karusell. Trevligt värre. Nu ska jag gå och sova med din mamma ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar