måndag 27 oktober 2008

Beslutsångest och ofrivilliga kullerbyttor...

16 april

...är väl det största delen av min dag har gått ut på. Efter att ha gömt alla mina tillhörigheter på diverse ställen i lägenheten (hyresvärden skulle komma på besök och bör inte riktigt veta att jag bor här..) gav jag mig ut på en uppfriskande vårpromenad. Uppför hela Holmenkollenbacken. Den var lång. Och brant. Men utsikten var fin! På vägen hem hittade jag en liten genväg, en mycket brant grusstig som såg inbjudande ut för några små vårskutt. Skutten blev snart till språng och innan jag visste ordet av till felsprång. Jag slirade i gruset och gjorde någon slags volt och fick en jättevass sten i mitt redan skadade knä. Aj. Men sen hittade jag tussilagor (tussilago, tussilago-s?) och då blev jag glad igen.

Sen har jag varit på intervju idag, på Lekter'n nere på Aker Brygge. Ser precis ut som de kära gamla ölbåtarna i London, för er som har haft turen att uppleva dem. Sen har jag velat fram och tillbaka. Jag måste välja mellan ett säkert heltidsjobb med bättre lön som ändå verkar helt ok, men inte klockrent och ett osäkert väderbaserat jobb med sämre lön som verkar vara bara kul. Det blev det senare. Jag litade på magkänslan, hoppas den hade rätt. Jag trort. Ska dit på upplärning imorgon.

En sak jag har tänkt på idag är att städer blir så mycket trevligare med någon form utav vatten. Jag tror inte att det skulle vara ens hälften så trevligt här om inte Oslofjorden fanns. Och vad vore London utan the Thames, inget vidare skulle jag tro. Hmm, undrar om Katrineholm skulle vara riktigt mysigt om det rann en å genom stan..Tveksamt.

The Dillinger Escape Plan - Milk Lizard. Bra skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar