måndag 27 oktober 2008

Ge fan i min skog!

I torsdags var jag och såg Kaizers igen, jag har sagt det förut och jag kommer med all säkerhet få anledning att säga det igen, Kaizers Orchestra är världens bästa liveband. De gjorde en konsert för sina riktiga "blodfans", och jag tror faktiskt att jag kan räkna mig till den skaran, och spelade en hel drös med grymma låtar de aldrig annars brukar köra live. Hur bra som helst, synd bara att inte systeryster kunde vara med...

Nu har jag just kommit hem från en riktigt grym helg i Eskilstuna (av alla ställen...) Det var verkligen precis vad jag behövde, TACK Lollo!!!

Familjemiddag, världens roligaste pappa, förfest, öl, vin & sprit, Nybron, sleazerockare, walk of shame, Billy Boy-kebab, soffliggning, Butterfly Effect, bubbelpoolsbad, Cocaine, gratisdrinkar, skavsår, fårlukt, oemotståndliga leenden från baren, fuldans, staketklättring, släpvagnsinbrott, pizza, konstig korvfilm (med ett bra skämt), sängbygge (förbannade skruvjävlar) , skjutspel och en stor mängd skitsnack var inte allt vi hann med, men sammanfattar helgen ganska bra.

Ett extratack till Linus som fick sin lägenhet trashad när vi festade Oslo-style, och till Carro som fixade så jag slapp gå ut i jeans med häng ( som för övrigt ser grymt ut på tjejer...)

Sen var planen att jag skulle åka tillbaka till Oslo, men de ringde från jobbet och frågade om jag kunde tänka mig en extra dags ledighet, och det kunde jag ju. Eller tre. Så nu sitter jag hemma och myser i skogen med koreanerna och lurdjuren och kommer så göra ett par dagar till. Det ryktas om att en viss utter vid namn Felicia är på väg hemåt från de norrländska skogarna i dagarna också, så timingen kunde inte varit bättre. Miss Maria Darling håller också hus i Sverige och är hjärtligt välkommen på afternoon tea när det skulle passa. Dessutom ska jag försöka hinna med ett litet biobesök i Norrköping, om jag får någon med mig. Och kanske en cache eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar