måndag 27 oktober 2008

Ett gott skratt förlänger livet

7 Oktober





Idag har jag skrattat, länge, åt en amerikansk programledare på travel channel som åkte till Sverige och drack outspädd flädersaft...





En annan sak som nästan dagligen får mig att skratta, eller iaf småle är http://www.tjuvlyssnat.se/. Det här läste jag här om dagen;





På tåget mellan Stockholm Central och Arlanda.
En halvsovande kvinna ~40 med hörlurar väcks av chaufförens röst från högtalarsystemet.
Chauffören: Nästa, Versailles. Versailles nästa.
Kvinnan tar av sig hörlurarna och tittar förskräckt ut.
Kvinnan: Va!? Hallå! Jag skulle ju av på Arlanda!Hon vänder sig mot kille ~25 på sätet bredvid.
Kvinnan: Hallå, hur kan vi vara i Frankrike? Hallå?!
Killen (roat): Vi är inte i Frankrike....Det är bara nåt hus här som heter så!
Kvinnan: Åh, herre gud! Är du säker? Bäst jag frågar chauffören...eller nej, där framme är ju terminalerna.Hon blir tyst, tar snabbt på sig hörlurarna och försvinner ner så långt det går i sitt säte.

Det tyckte jag var roligt. Jag tycker också att det är roligt när folk slår sig, även om det är små barn.









(nej, jag vet fortfarande inte hur man lägger ut en video...)
Som om inte allt detta vore nog tänkte jag dra mitt för stunden bästa skämt;
-Vad gör en arbetslös skådespelare?-
-Spelar ingen roll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar