måndag 27 oktober 2008

Home Sweet Home

6 Maj

Nu sitter jag hemma i skogen. För bara en liten stund sen njöt jag av fågelsång, gullvivor och allmän lummig grönska. Nu är jag mest sur och irriterad över att det ska vara så jävla svårt att ta med sig en cykel till norge. Det går nämligen inte.

Åkte hem okristligt tidigt i morse för att göra mitt sista historieprov, ett muntligt sådant. Det gick jättebra, trots att det kom att innehålla väldigt lite historia. Skönt att allt är avklarat nu iaf.

Sen blev det glass med Zazza på Sultans, heja dem som hade alla smaker jag var sugen på (melon, polka och citron..) I övrigt har min dag mest bestått av garderobsgenomgång och klappning av katt. I morgon bitti bär det av till Oslo igen. Är lite nyfiken på hur det har gått för fröknarna Andersson och Mählqvist med jobb, bra hoppas jag. Det ryktas även om en onsdagsrocköl imorrn, eftersom tisdagsrockölen inte blev av den här veckan heller. Skärpning.

För övrigt ser jag fram emot 17 maj.. Ska visserligen jobba hela dagen, och har redan blivit varnad för de väldiga folkmassor som kommer att strömma in på Lektern, men den helgen kommer fint besök till staden. Zazza kommer hemifrån, Alex från London och ev. brorsan i egen hög person. Festligt värre.

Igår fick jag reda på att min rumskompis bloggar från toaletten. Det finns visst folk till allt.

Nej, nu ska jag gå och spela spel med de koreanska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar